Om HEMA

Vi som driver HEMA trafikskola, Henrik och Manuel, valde att 2014 starta en ny trafikskola från grunden på Lidingö. Detta istället för att förvärva en etablerad trafikskola och surfa på någon annans rykte som skapades decenier sedan av andra personer.

Vi vill tillsammans med våra anställda och våra elever vill skapa vår egen historia, inte ta över den någon annan byggt upp.

Vi vill att du som elev ska tycka det är kul att ta ditt körkort tillsammans med oss. Är det roligt och trevligt så lär man sig dessutom mer effektivt.

Tillsammans har vi på HEMA i mer än 30 år varit verksamma som trafiklärare på Lidingö. Lärarnas breda och gedigna kunskaper har under åren resulterat i många körkort.

Vi gör alltid allt för att du ska få en så prisvärd, funktionell och grundlig körkortsutbildning som möjligt.

För dig som elev och kund jobbar vi på HEMA trafikskola alltid efter dessa grundkriterier:

• Det ska vara roligt att lära sig köra moped och bil.
  • Du ska bli trygg,  säker och miljömedveten i trafiken.
  • Du ska förvärva ditt körkort.

Undervisningen kan även ske på engelska, tyska eller spanska. The teaching can also take place in English, German or Spanish.
Hema ligger i ljusa och fräscha lokaler i Baggeby, centralt på Lidingö. Du tar dig till oss på 4 min från T-Ropsten och på bara 15 min från T-centralen.

Lidingö har övningsområden med ett lite lugnare trafiktempo än innerstan, perfekta för en nybörjare. När du kommit en bit i din bilkörning och känner dig trygg, åker du med din trafiklärare över bron. Då når ni varierande övningsområden direkt, såsom innerstad och motorväg.

Du kanske vill ta en fika i lugn och ro innan din kurs eller körlektion?  Vi bjuder dig på kaffe, olika sorters te och kakor.

Vi på HEMA

Henrik utbildar på B-körkort, håller i HEMAs introduktionsutbildning och trafikskolans teorikurser. Henrik är trafikskolechef och ansvarar för den dagliga ruljansen.

Manne utbildar på bil och AM- moped, håller i HEMAs riskutbildning del 1 (riskettan)och i trafikskolans teorikurser. Manne är HEMAs utbildningsledare och ansvarig för utbildningarna.

Fredrik är trafiklärare för bil och AM-moped och
syns ofta runt på ön på två hjul.
Fredrik utbildar både på teori samt i trafik.

Danne är trafiklärare för bil och moped. Han utbildar även på Riskettan.

I receptionen sitter Jennifer, där hon ansvarar för bokningar och hjälper till med frågor.
Lite som spindeln i nätet.