LoggaVitbakgrund-page-001

AM-behörighet ger rätt att framföra:
Moped klass 1 - EU-moped, A-traktor och mopedbil.

Höstens kurser för augusti, september och
oktober läggs upp under vecka 17.
Glöm inte att boka i god tid!

Med AM-körkortet kommer en stor frihet men också ett stort ansvar. I trafiken är en bra utbildning ett måste för din och andras trafiksäkerhet.
På HEMA trafikskola har vi utbildning för körkortsbehörighet AM,  moped klass 1. Vår ambition är att du ska tycka det är riktigt roligt att ta ditt körkort
hos oss och vi kommer göra allt för att hjälpa dig bli en säker förare. Ett AM-körkort är ett riktigt körkort och kan sedan användas som ID-kort.

Nu ingår en hjälm värd 1699 kr i kursavgiften för dig som gör din AM-utbildning med oss på HEMA! När du skriver in dig på vår utbildningen erhåller du en vouyer för en snygg och säker hjälm i vitt eller mattsvart. Du måste hämta ut hjälmen före mopedmanövern.

Hjälm enligt bild hämtar du ut hos vår  samarbetspartner Framtidsfordon som ligger på Larsbergstorget 5. De har ett mycket brett utbud av olika typer av körklara elmopeder och tillbehör!

Eleven måste vara minst 14 år och
9 månader för att få delta på kursen.

Kom ihåg att i god tid ansöka
om körkortstillstånd för AM behörighet,
grupp 1, hos Transportstyrelsen.
Obs att eleven måste vara 15 år för att
få skriva teoriprovet på Trafikverket.

Anmälningsformulär för AM

• Du kan bara boka ett datum som det finns en kurs på i kalendern nedan. Välj första datumet av tvådagarskursen.

Först när du erhållit bokningsbekräftelse från HEMA är kursplatsen bokad.

Läs bokningsbekräftelsen noggrant som
ni får per mejl. Den innehåller mycket väsentlig information om hur allt går tillväga.

Det går såklart också bra att ringa  receptionen och boka.

Manöverbana körs generellt någon av dessa fyra blocktider under en söndag:
Söndag kl. 08.00-10.30, 10.30-13.00, 13:30-16:00, 16:00-18:30

Mopedkörningen i trafik för varje enskild elev är generellt förlagd vardagar efter lunch då det tenderar vara minst trafik då, vilket gynnar säkerheten för eleverna.

Kursen för AM-behörighet moped klass 1 kostar 5900 kr. Först när du erhållit bokningsbekräftelse från HEMA är kursplatsen bokad.

I kursavgiften ingår en hjäm värd 1699 kr
, inskrivning på trafikskolan, fullständigt läromedel online, 2 x 4 timmar teorilektioner där det på rasterna serveras mellanmål/dryck. Vi tillhandahåller skyddsjacka, ryggskydd, reflexväst och lån av moped för manöverbanan och trafikkörningen.